26 Kasım 2015 Perşembe

Frambuazlı Cheese Cake





Biliyorum yine çooook uzun zaman geçti yeni tarif yayınlamayalı. Uzun zamandır diyette olmamdan ötürü aslında bloguma tarif eklememem. Ama bugün malum TEOG sınavları var ve Efitom da evde o yüzden ne zamandır cheesecake hasreti çeken oğluşuma bir anne cheesecake i yapma zamanıdır deyip kolları sıvadım.
Ve bu benim cheesecake im diyebileceğim nefis bir cheesecake oldu.

Cheesecake deyip geçmemek lazım. Fırını var soğuk cheesecake var. Benim bugün sizlerle paylaştığım tarifim bir fırın cheesecake. Ve peynirli kısmında un yada nişasta yok. Çok kolay ve hemen hazırlayacağınız bir tarif.
Ben bu tarifte kullandığım malzemelerden bir adet 18 bir adet de 14 cmlik çember kullandım. 0 ve 1 numara pandispanya çemberleri.


Malzemeler

Altı için

2,5 paket yulaflı biskuvi
100 gr tereyağı

Peynirli Kısım için

300 gr Labne
300 gr Krem peynir
100 gr krema
5 yumurta
150 gr toz şeker
1 limonun rendesi ve suyu

Frambuaz Sos için
250 gr frambuaz
5 kaşık şeker
Yarım çay bardağı su ve 1 yk nişasta

Yapılışı

  • Öncelikle yulaflı biskuvi mutfak robotunda un haline getirilir ve içine erimiş tereyağı konur ve karıştırılır. Çemberin altı yağlı kağıtla kaplanır ve fırın tepsisine konur.Bir kaşık yardımıyla tereyağlı biskuvi karışımı iyice düzleştirilir ve buzdolabına konur.
  • 5 yumurta şekerle çırpılır. Ayrı bir kapta peynirler 100 gr kremayla çırpılır ve iki karışım birbirine eklenir. limon suyu ve rendesi karışıma katılır. 
  • Hazırladığımız ve dolaba koyduğumuz biskuviler dolaptan alınır ve üzerine peynirli karışım dökülür. Ben bu tarifte 2 çember kullandım.
  • Fırın onceden 160 derecede ısıtılır.
  • Benim fırınımın nemli pişirme modu olduğu için onu kullanıyorum. Orta ısıda 165- 170 derecede yaklaşık 40 dak. pişirilir. 
  • Fırınınızın nemli pişirme modu yoksa içine bir kaseye su koyabilirsiniz yada çemberleri de suya oturtabilirsiniz.
  • Pişen cheesecak i bi 10 15 dak. fırında tutup ılındıktan sonra buzdolabında yaklaşık 3 yada4 saat soğutup servis tabağına alabilirsiniz. Hazırladığınız frambuaz sosunu tüm cheesecake in üzerine koyup servis edebilirsiniz.
Frambuaz Sosun Hazırlanışı
  • 250 gr frambuaza 5 kaşık şeker, ve 1 yk kaşığı nişastayı yarım çay bardağı suda açıp içine katılır. Yaklaşık 10 dak. koyulaşıncaya kadar kaynatılır ve soğumaya bırakılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder